Etkinliği hazırlayan: Banu ÖZDEM
Kazanımlar: Çocuklara çiçeğin suda nasıl gerçekleştiğini anlatma
Malzemeler:
- Çiçek resmi
- Su
- Kâğıt
- Su koymak için düz kap
Öğrenim süreci:Çocuklarla çiçekler hakkında neler bildikleri üzerine konuşulur. Ardından bir çiçek resmi gösterilir ve resim üzerinde göstererek çiçeklerin nasıl oluştuğu hakkında kısa bir bilgi verilir.
Çocuklara, çiçeklerin açması için nelerin gerektiği hakkında sorular sorulur. Açması için neden başka etkenlere ihtiyacı olduğu öğrenilir. Çocuklara kısa hatırlatmalar yapılarak çiçeğin büyüme aşaması anlatılır. Tomurcukken nasıl açtıkları hakkında konuşulur.
Ardından eğitimci, “Şimdi hep birlikte bir tomurcuk olan bir çiçeğin nasıl açtığını görmek ister misiniz?” diyerek deneyin uygulanmasına geçilir.
Sonuç:Renkli kâğıtlara sınıftaki çocukların sayısınca çiçek resmi çizilerek çiçek desenleri kesilir. Kesilen çiçekler kenar yaprakları içe doğru kıvrılarak katlanır. Bütün çiçekler için aynı işlem uygulanır. Katlama işlemi bittikten sonra düz ve derin olmayan bir kaba su doldurulur. Yapılan çiçekler suyun üstünü yavaşça ve katlı yaprakları üst tarafa gelecek şekilde bırakılır. Çiçekler suyla temas ettiğinde yavaş yavaş yaprakları açılmaya başlar. Böylece çocuklar çiçekler büyümesi için suya da ihtiyaç duyduklarını anlar. Çiçeklerin bir goncayken nasıl açıldıklarını görürler.(Suya konulan kâğıtlar suda hacim olarak büyüdüğü için çiçeğin yaprakları kâğıt su aldıkça yavaş yavaş açılır.)